Dag 11 en 12: Bryce National Park - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Alex - WaarBenJij.nu Dag 11 en 12: Bryce National Park - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Alex - WaarBenJij.nu

Dag 11 en 12: Bryce National Park

Blijf op de hoogte en volg Alex

26 Juli 2012 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

We blijven nu nog 2 dagen op deze camping. Dat is een dag meer dan ik oorspronkelijk had bedacht maar het is hier zo mooi, het weer is heerlijk en de camping bevalt goed. Bryce is ons 3e national park en het is moeilijk te zeggen welke de mooiste is. Na Yosemite dachten we al dat niet mooier kon maar Zion and Bryce zijn beide heel anders maar zeker niet minder mooi. Het is hier vanmorgen tussen de 20 en 25 graden en strak blauw. Goed voor de foto’s.
We zijn om 9.30 met de shuttle bus vanaf de camping naar het eindpunt van Bryce gereden wat niet meer dan 15 minuten duurde. Vanaf hier direkt een geweldig uitzicht. Je weet gewoon niet waar je de eerste foto moet nemen. De lucht boven de rotsen uit is zo ontzettend blauw dat het wel geschilderd lijkt. Na nog een paar busstops besluiten we op aanraden van de busschauffeur de Navajo trail te lopen. Vanaf boven zijn deze zogenaamde Hoodoo’s (uitstekende rotsen) mooi maar wanneer je er tussendoor loopt zijn ze nog veel mooier. Na uiteindelijk 133 foto’s in een ochtend gaan we weer terug richting de camping. ’s Middags liggen we zo lekker bij het zwembad in het zonnetje uit te rusten dat we besluiten om morgen nog maar een daje hier te blijven. We hadden toch geen camping gereserveerd in Capitol Reef (onze volgende stop) dat we morgen nog een dagje uitrusten.

Nog even een toevoeging op dag 12. Na een dagje zwembad en wat internetten zijn we de zonsondergang in Bryce gaan bekijken. Echt geweldige ondergang met fraaie kleuren. Ik heb een paar foto’s toegevoegd maar het hadden er ook 25 kunnen zijn.