Dag 13 en 14: Capitol reef en Arches NP - Reisverslag uit Fruita, Verenigde Staten van Alex - WaarBenJij.nu Dag 13 en 14: Capitol reef en Arches NP - Reisverslag uit Fruita, Verenigde Staten van Alex - WaarBenJij.nu

Dag 13 en 14: Capitol reef en Arches NP

Blijf op de hoogte en volg Alex

29 Juli 2012 | Verenigde Staten, Fruita

Vanochtend vroeg opgestaan omdat we vanuit Bryce naar Capitol Reef gaan rijden. De tocht duurt niet meer dan een uurtje of drie maar we willen graag in het park op de camping Fruita staan. Omdat deze camping werkt met “First comes – First serves willen we graag op tijd aankomen. Helaas is het de hele dag bewolkt en wanneer we aankomen is het ook nog bewolkt. Capitol Reef valt ons in eerste instantie tegen. Het kan het weer zijn maar ook omdat verwend raken. Na het geweldige Bryce wordt het moeilijk dit nog te overtreffen. Wanneer je dit park als eerste zou zien is dit zonder meer geweldig. Wel bijzonder zijn rotstekeningen van indianen. Niet bekend is hoe oud deze percies zijn maar het moet tussen 700 en 1300 zijn omdat hier toen indianen leefden. De camping is erg eenvoudig maar je staat wel midden in de natuur. Niet meer dan 25 meter van onze camper staan bv 4 wilde herten (Mule Deer) te grazen.
’s Avonds gaan we weer na een bijeenkomst met een Ranger. Deze keer vertelt ranger Kelly over de Desert Bighorn. Dit “schaap” bleek nagenoeg uitgestorven te zijn maar door een beschermingsprogramma van de nationale parken zijn er weer zo’n 100 Desert Bighorns in zowel Capitol Reef alsook in Zion. Toch leuk dat wij er een gezien hebben in Zion.
De volgende dag rijden we van Capitol Reef naar Arches NP. Bij het vertrek is het ondertussen zonnig geworden. Nu blijkt ook Capitol Reef wel heel mooi. De rode rotsen afgezet tegen de blauwe lucht is weer heel mooi. De rit naar Arches is in het begin nog heel mooi. Dit gedeelte is ook een scenic route. Het laatste stuk is over interstate 70 wat een gewone brede snelweg door de bergen is. Nadat we zijn angekomen op de camping in de buurt van Moab besluiten we maar direkt Arches NP in te gaan. Het is een verrassend mooi park. Je sliggert eerst flink omhoog waarna je uiteindelijk vele bogen (Arches) kunt bewonderen. Van een afstand lijkt het een gewoon boogje maar wanneer je wat dichterbij komt zie je pas hoe enorm deze rotsen zijn. 40 M hoog en 40 M breed is geen uitzondering. Op de foto’s moet je goed kijken en dan zie je pas de verhouding met de mensen die er onder staan. Weer een heel bijzonder park wat je niet mag missen in het rijtje met Yosemite, Zion en Bryce. We blijven zo lang hangen in het park dat we uiteindelijk pas om 21.30 uur zitten te eten in een restaurant in Moab.