Dag 18-20: Antelope canyopn en Grand Canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Alex - WaarBenJij.nu Dag 18-20: Antelope canyopn en Grand Canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Alex - WaarBenJij.nu

Dag 18-20: Antelope canyopn en Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Alex

04 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Page

1 Augustus zal de dag zijn welke ons het best bij blijft. Het is de dag van ons hoogte en dieptepunt van deze vakantie. ’s Morgens zijn we naar Antelope Canyon geweest wat absolute fantastisch was. Voor ons was dit samen met Bryce het hoogtepunt van de vakantie. Wanneer je deze smalle canyon ingaat weet je niet waar je moet kijken. De canyon is maar zo’n 100 meter lang maar ook maar enkele meters breed (soms zelfs minder dan een meter) en ongeveer 40 meter hoog. We hadden de 11.30 uur tour geboekt omdat dan de zon dan recht van boven er in schijnt. De rotsen kleuren geweldig op en wanneer er zand omhoog wordt gegooid zie je de zonnestralen letterlijk binnendringen. Het is er wel ontzettend druk binnen en iedereen maakt honderden foto’s. Ik maak er binnen 1 uur ook 250.
’s Middags willen we naar de Grand Canyon rijden waar we dan alle tijd hebben om de zonsondergang te kunnen zien. Helaas loopt het even anders. Onderweg rijden we over een smalle brug en we hebben ontzettend pech. Net op het zelfde moment passeert van de andere kant ook een RV en ondanks dat we beide in onze baan rijden raken onze spiegels elkaar. Deze spiegels liggen een seconde later beide compleet aan stukken op het asfalt. Na overleg met de tegenpartij en cruise america komen we tot de conclusie dat we beide niet fout zijn maar wel ieder zijn eigen schade moeten betalen. Erg zuur van ons eigen risico van 1000 dollar.
Na dit oponthoud van 1,5 uur komen we maar net op tijd aan in de Grand Canyon om nog iets te zien van de zonsondergang. Na het eten maar even foto’s kijken van Antelope Canyon. Dit helpt iets om het middag incident te vergeten. Zo zijn hoogte- en diepte punt toch erg dicht bij elkaar.
Op 2 augustus gaan we eerst naar de south rim van de Grand Canyon. In de oorspronkelijke planning had ik een wandeling opgenomen de Canyon in. De Grand Canyon is vanaf boven overweldigend maar vanuit een stuk onder de rand heb ik de Grand Canyon nog niet bekeken. Helaas door het ongeval gisteren moeten we eerder weg om in Williams een nieuwe spiegel te laten monteren. Cruise America had dit voor ons zo geregeld. Eigenlijk mogen we helemaal niet rijden zonder 2 spiegels maar we zijn op weg naar een reperatie. Dat is het advies van Cruise.
Aangekomen bij I40 fleet (repair garage voor RV’s) blijkt dat ze alleen een rechterspiegel hebben en nog zonder steun. Dit gaat dus helemaal niet werken. De dame bij I40 fleet probeert ons echt te helpen maar kan alleen uiteindelijk melden dat er geen nieuwe spiegel in de 1e 100 mijl te vinden is. Ze belt nog met de politie en die geeft uitsluitsel. Er moeten 2 spiegels op zitten maar er is geen voorschrift hoe en wat. Conclusie een spiegeltje van 1,5 $ vastgezet met een halve rol Duct tape is een mogelijkheid. Dit wordt dus mijn tijdelijke spiegel tot we morgen in Las Vegas de camper weer inleveren.
Vanuit Williams rijden we verder over route 66 via geweldige kleine plaatsjes als Seligman en Hackberry. Hier herleven de jaren 50 met oldtimers en oude metalen reclameborden aan de muur. Dit is echt een toetje voor onze een na laatste dag met de camper.

• 07 Augustus 2012 - 21:11

Marjan:

Wat een waanzinnige foto's,surrealistisch ook wel,kan me voorztellen dat iedereen dit wil zien!
    De foto van Maaike en Robin bij de Grand Canyon is ook erg mooi.
    Jullie hebben heel wat bergen gezien,mam en ik hebben het iets minder heftig beleefd: wij hebben de Utrechtse Heuvelrug gefietst. Trouwens,Amersfoorts Dierenpark is ook erg leuk.
    het zit er bijna op voor jullie,nog veel plezier de laatste dagen.
    Tot gauw !