Dag 25-27: New York city - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Alex - WaarBenJij.nu Dag 25-27: New York city - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Alex - WaarBenJij.nu

Dag 25-27: New York city

Blijf op de hoogte en volg Alex

09 Augustus 2012 | Verenigde Staten, New York

Het toetje van onze reis is 3 volle dagen New York. We verbljiven in het Faifield hotel op de 37e straat tussen Fift en Sixth Avenue midden op Manhantan. Deze locatie is heel goed. In een paar minuten zijn we op Broadway en Times Square en in nog geen 10 minuten zijn we bij het Empire State Building. De eerste avond gaan we na het eten direkt naar Times Square waar we onze ogen uitkijken aan de vele reclame borden en de vele mensen. Het is er net als in Las Vegas erg druk maar we vinden de sfeer hier veel beter. In Las Vegas was het schreeuwerig druk. Veel luide muziek welke uit de verschillende winkels dwars door elkaar gaat. Hier in New York is het vooral de lichtreclame wat indruk maakt. Het lijkt of de mensen hier minder haast hebben.
Onze 1e volle dag in NewYork begint met een bezoek aan het Empire State Building. We zijn niet de enige die naar de 86e verdieping willen. Na eerst een lange rij aan de kassa slingeren we vervolgens in lange rijen naar de liften om uiteindelijk razend snel van de begane grond naar de 80 verdieping te “vliegen”. Na dezekorte stop nog van 80 naar 86 en dan staan we op het observatiedek. Het uitzicht is overweldigend. Alles beneden je lijkt plotseling erg klein. Zelfs het vrijheidsbeeld lijkt een klein popje wat in werkelijkheid groter is dan een willekeurige flat in NL.
We gaan verder en bekijken nog het Grand Central Station, het gebouw van de Verenigde Naties en gaan vervolgens nog even shoppen in de grootste winkel op aarde, Macy’s. Dit is een winkel van 9 verdiepingen en elke verdieping is een AH XL formaat. ’s Avonds nog bij een Cubaan gegeten om dan in het hotel de spelen te bekijken. We hebben al gehoord dat Epke goud heeft en dit willen we ook zien. Helaas duurt het wel tot 23.30 uur voor dat het op TV komt.
Onze laatste hele dag in New York begint met een subway rit naar het zuidelijkste puntje van Manhattan. Vanaf Battery Park kun je het vrijheidsbeeld goedzien. We besluiten niet in de hele lange rij te gaan staan voor de boot naar het eiland waar dit beeld staat. Het zou de hele ochtend kunnen duren. We gaan verder naar Wallstreet omdat je hier ook geweest moet zijn wanneer je NY bezoekt maar eigenlijk is er weinig te zien. Vanaf Wallstreet is het niet ver naar Ground Zero. Aan de nieuwe Freedom towers worden nog volop gebouwd. De eerste toren is alweer het hoogste gebouw van NY en ze bouwen nog steeds verder. Na Ground Zero nemen we de metro (subway) helemaal naar het midden van Manhattan. Hier is Central Park. We lopen een stuk door het park, drinken wat op een van de weinige terassen die NY kent en gaan vervolgens al shoppend helemaal terug naar ons hotel. We overwegen nog even om een musical op Broadway te bezoeken vanavond maar zelfs met 50% korting (omdat het dezelfde dag tickets zijn) kost het toch nog 250 Euro. Toch maar niet. Na het eten gaan Maaike en Robin we nog de laatste kledingwinkels af en daarmee eindigt deze dag. Morgen wordt het voornamelijk inpakken en naar JFK reizen waar we’s avonds weer naar NL vliegen.

Dit is mijn laatste stukje. We zitten nu op JFK te wachten tot we mogen instappen. Vandaag hebben we nog de laatste boodschappen gedaan voordat we ruim op tijd naar de luchthaven zijn vertrokken. Het einde van de reis is inzicht. We hebben in 4 weken zoveel gezien dat we aan vakantie toe zijn. Het was een geweldige reis. Wel meer een reis dan een gebruikelijke uitrust vakantie. We zullen nog vaak terugdenken aan de vele indrukken welke we hebben opgedaan.
Groetjes van Alex

• 15 Augustus 2012 - 09:56

Irma:

Nu thuis het hele verslag en de foto's kunnen lezen en bekijken.Wat een reis en wat een ervaringen, prachtig!
    Kan wel geloven dat het een heel andere vakantie is dan je gewend bent. Geen krantje op de camping of een rustig kopje koffie in je luie stoel. Actie! Rijden! Bekijken! Regelen! Van de andere kant, is dit ook niet te vergelijken met een kampeervakantie in Frankrijk. Dit zul je echt niet zo vaak doen en natuurlijk super dat je nog met zijn viertjes deze bijzondere reis hebt gemaakt. Hartstikke fijn om hierop terug te kijken. Dit vergeten jullie nooit meer. Nu de "schooone" taak Alex, om er nog een film of fotoboek van te maken. Lijkt me heel moeilijk; alles is de moeite waard!Veel plezier met alle bijzondere herinneringen!

Groetjes,
    Irma