Dag 9 en 10: Zion National park en door naar Bryce - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Alex - WaarBenJij.nu Dag 9 en 10: Zion National park en door naar Bryce - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Alex - WaarBenJij.nu

Dag 9 en 10: Zion National park en door naar Bryce

Blijf op de hoogte en volg Alex

25 Juli 2012 | Verenigde Staten, Cedar City

Vandaag gaan we de hele dag het Zion NP in. Direkt voor de ingang van onze camping stopt de free shuttle naar het park. Het blijkt een rit van +/- 1 minuut tot de ingang van het park. Hier de bus weer uit, door de ingang van het park lopen en weer in een nieuwe bus die in het park rijdt.
Er zijn totaal 7 stops en bij iedere stop is er weer een nieuw verbazingwekkend uitzicht. Het dal van deze Zion Canyon is zo small dat je een stijve nek kunt oplopen van omhoog kijken. Ook grappig is dat je door het dak van de bus nog steeds de rotsen kunt zien welke tot meer dan 500 meter boven je uitsteken. Je blijft hier foto’s maken terwijl je weet dat je dit nauwelijks kunt vastleggen, dit moet je gewoon met je eigen ogen zien.
Na een paar stops rijden we met de bus tot de laaste stop. Hier is de canyon op zijn smalst. Het wordt dan ook de “Narrows” genoemd. Het pad loopt nog ongeveer een kilometer door waarna je alleen nog door de rivier verder kunt. Robin en ik besluiten de slippers aan te doen en met de veel andere toeristen verder te gaan. Na enkele honderde meters blijken slippers alleen niet genoeg. Om nog verder te kunnen moet je of zwemkleding aan of geen probleem hebben dat je tot je oksels nat wordt. Voor ons is het ver genoeg.
We nemen de bus weer terug naar eerder tussenstops. Na nog vele foto’s besluiten weom 15.00 uur op te splitsen. Voor Robin, Maaike en Ingrid is 38 graden reden genoeg om terug te gaan naar de camping waar ze met stoel en al in de rivier gaan zitten om af te koelen. Ik besluit om toch nog de wandeling naar Angels Landing te doen. Het is een 4 uur durende wandeling waarbij je meer dan 450 meter hoogte moet overwinnen om uiteindelijk op zo’n 2000 meter te eindigen. Het gaat met de nodige haarspeld bochtjes over een verhard pad tot je bij het laaste stuk uitkomt. Hier is niet echt meer een pad te vinden maar kun je langs de rotsen af jezelf aan kettingen vasthoudend verder klimmen. Na deze enorme inspanning is het uitzicht de beloning. Een mooie plek voor een volgende 360 opname.
’s Avonds op de camping nog lekker ge-bwq’ed en daarna weer foto’s uitzoeken en het dagelijkse verslag schrijven. Morgen de website maar weer updaten waarna we op de camping in Bryce staan.
Vandaag is het al weer de 24e juli en het blijkt in Utah een feestdag. De zogenaamde “Pioneers day” zorgt er voor dat een aantal winkels gesloten zijn. We rijden met de camper richting de oostelijke uitgang van Zion. We moeten hier door de Zion Tunnel. Deze is niet breed genoeg voor 2 campers dus moeten we er 1 voor 1 door. Het blijkt goed georganiseerd en voor 15$ extra mogen de campers in het midden van de tunnel rijden en wordt het verkeer van de andere kant tegengehouden.
De rit tussen Zion en Bryce is slechts 125km en erg mooi. Onderweg zien we nog een Desert Big Horn sheep. We klimmen flink en wanneer we op de camping aankomen is het minder dan 20 graden. Dat is de helft van gisteren. Ook regent het flink en eten we onze lunch maar in de camper. Omdat we al vroeg in de middag hier op de camping Ruby's inn RV park zijn ben ik op tijd met mijn verslag.

• 25 Juli 2012 - 15:21

AM En Walter:

Kei leuk reisverslag en foto's. Echt heel mooi allemaal.
    En dan de wandeling/klim naar Angels Landing. Ik kan me herrinneren dat ik dat in 1997 ook heb gedaan. 15 jaar geleden alweer. De klim was pittig, maar het uitzicht bovenop was helemaal super. Ik kan me dus voorstellen dat je daar enorm van genoten hebt.
    Utah is trouwens één van de mooiste staten. Landschappelijk heel erg mooi.
    En dan nu naar Bryce. Het is wel te hopen dat het mooi weer is als jullie het park in gaan. De zon op de oranje rotsen met de blauwe lucht daar boven is helemaal super.
    Hier in Geldrop is het nu ook heel mooi weer. Volop zon en bijna dertig graden. Echter maar voor kort. In het weekend weer gewoon 20 graden en regen. Geniet er dus maar lekker van.
    Groeten van AM en Walter.
    PS Hoe bevalt de vrachtwagen (camper)?