Dag 4-6: Camper ophalen en naar Yosemite NP - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Alex - WaarBenJij.nu Dag 4-6: Camper ophalen en naar Yosemite NP - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Alex - WaarBenJij.nu

Dag 4-6: Camper ophalen en naar Yosemite NP

Door: ingridenalex

Blijf op de hoogte en volg Alex

21 Juli 2012 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Vanochtend zouden we om 10.30 opgehaald worden door Cruise America. Dit vonden we al laat maar de taxibus kwam pas om 10.45 en reed ook nog eens via downtown San Francisco om nog vrouw af te zetten. Het resultaat was dat we pas om half twaalf bij de camperverhuur waren. De camper inspecteren, nog wat laatste instructies voor we eindelijk mogen gaan.
Met deze 7.60 Meter lange camper eerst maar eens naar de Walmart voor de eerste boodschappen waarna we eindelijk op weg kunnen richting Yosemity National Park. De eerste 50km gaan over snelwegen nog altijd in de buurt van San Francisco. Deze betonnen banen zijn echt geen goeie ondergrond voor een camper van dit formaat. Alles rammelt in deze “vrachtauto”.
Tegen zes uur zijn we eindelijk op de camping in Groveland. Een alleraardigst plaatsje waar we in de Pizzaria Factory gaan eten. Uiteindelijk staan we rond acht uur op de camping en hebben we onze eerste full hookup.
Op donderdag 19 juli rijden we naar Yosemity National Park. Jammer dat het ’s morgens regent. Het hoort hier normaal rond de 30 graden te zijn maar nu halen we de helft maar net. Onderweg wel een paar aardige vergezichten gezien voor we in Yosemity Villageaan komen. Hier gaan we naar het visitor center en wandelen vervolgens naar de lower Yosemity Falls. Er komt nog maar een klein beetje water naar beneden. Over enkele weken schijnt er helemaal geen water meer te stromen.
Ondertussen is er zelfs een zonnetje te zien en worden de rotsen ook steeds mooier. Afgezet tegen een blauwe achtergrond is het nog veel indrukwekkender als met wolken en regen. Laat in de middag vertrekken we naar onze camping Wawoma Campground in het zuiden van het park waar we op een mooie plek direkt aan de rivier staan.Omdat we in Yosemite NP staan zijn er geen voorzieningen. We zijn helemaal op de camper aangewezen. Zelfs geen stromend water. Om 20.00 verteld ranger Jeff heel boeiend over Yosemite.
vrijdag 20 juli vertrekken we op tijd vanaf de camping naar Mariposa Grove. Hier staan de grootste Sequoia’s ter wereld. Het is een prachtig gezicht om te zien hoe groot en dik deze bomen zijn. We wandelen zo’n 2 uur tussen dezereuzen voor weaan de tocht beginnen over de Tioga pas. Vanuit Wawoma over de Tioga pas is toch al vlug 4 uur rijden (met stoppen voor foto’s) en toch zijn weYosemite National park nog niet uit. Onderweg werkelijk schitterende vergezichten. Met name Olmsted Point is geweldig. Laat in de middag komen we in Lee Vining aan waar we op de camping komen. Hier kunnen we ook weer douchen.