Highway 1 - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Alex - WaarBenJij.nu Highway 1 - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Alex - WaarBenJij.nu

Highway 1

Blijf op de hoogte en volg Alex

13 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Monterey

Tijdens mijn zakelijke verplichtingen shopt Maaike er nog wat op los in alweer een Premium Outlet center. Rond 1 uur vertrekken we vanuit Livermore in California terug naar Phoenix. We nemen natuurlijk niet de snelste route maar wel de mooiste. Dit betekent dat we via highway 1 vanuit omgeving San Francisco naar het zuiden rijden langs de kust. Zelfs voor mij als frequent USA ganger is dit de 1e keer dat ik deze weg rij. Het is een aaneenschakeling van fraaie vergezichten met mooie stranden, gevaarlijke kliffen en bijzondere dieren. Bij de 1e de beste stop zien we al een paar zeehonden. We hebben geweldige uitzichten maar het hoogtepunt is toch echt de school walvissen die vlak voor onze neus rondjes aan het zwemmen zijn. Het is een pracht gezicht om deze enorme beesten te zien, zelfs vanaf het hoge punt waar de weg zich bevind.
Na nog een uurtje of 2 bochtjes rijden en slome zeeolifanten op het strand gezien te hebben komen we uiteindelijk om 7 uur ’s avonds in Simeon aan. In dit plaatje direkt aan highway 1 zullen we overnachten. Na een 10 minuten strandwandeling en een diner direkt aan het strand schrijf ik nog dit verslag en kan ik om 11 uur gaan slapen