Op naar Phoenix en Grand Canyon - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Alex - WaarBenJij.nu Op naar Phoenix en Grand Canyon - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Alex - WaarBenJij.nu

Op naar Phoenix en Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Alex

07 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Phoenix

Het is 02.19 uur in de ochtend en ik word de 1e keer wakker. Omdraaien dus maar 03.45 uur zie ik de klok opnieuw. Na een snelle sanitaire stop weer proberen verder te slapen maar helaas. Mijn interne klok vindt het al tijd om op te staan. Gisteren hebben we de laatste vlucht naar Atlanta genomen. We zitten comfortabel in de “comfort zone” van de KLM en zonder oponthoud landen we net na 8 uur ’s avond plaatselijke tijd. Na een vlotte afhandeling van de douane formaliteiten en via 2 trage shuttle busjes zijn we rond half tien in het hotel. Van 22.00 uur tot 06.00 in bed gelegen, moet genoeg zijn om vandaag het laatste stuk naar Phoenix te doen waar onze 2014 USA roadtrip echt zal beginnen.
Nadat we een keuze hebben gemaakt uit de 8 verschillende mid-size SUV’s welke Alamo ons aanbiedt, vertrekken we in “onze” Ford Escape op weg naar de Grand Canyon. Onderweg eerst iets meer dan 20 Liter drank ingeslagen en dan 3,5 uur naar het noorden. Onderweg zien we nog een enorme brand maar deze blijkt een “managed fire” door de brandweer. Via Flagstaff en Williams bereiken we de South Rim. 2 jaar geleden hebben we vanaf het visitor center het westelijke gedeelte bekeken. Nu gaan we voor de South Kaibab trailhead wandeling die naar o.a. het Ooh Aah Point leidt. We hebben er een kleine 2 uur voor uitgetrokken en de afdaling is geweldig. Zoals we ook gezien hebben toen we in Bryce National Park naar beneden wandelde zijn de uitzichten ook erg mooi als je er niet boven staat maar midden in.
Na een hapje gegeten te hebben rijden we terug naar Williams waar we overnachten. Even verslagje schrijven en wat foto’s bijplakken en dan weer aan de jetlag gaan werken. Ik hoop dat ik morgen 02.19 oversla.