Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Alex - WaarBenJij.nu Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Alex - WaarBenJij.nu

Death Valley

Blijf op de hoogte en volg Alex

11 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Vandaag staat een nieuw National Park op het programma, namelijk Death Valley. 2 jaar geleden met de camper mochten we niet door dit park in juli. Nu hebben we een “gewone” SUV en mag het wel. Om 8 uur checken we uit vanuit ons 5 sterren hotel. We hebben de 21Eur voor de overnachting al in NL betaald dus alleen maar de sleutel inleveren. Denken we tenminste, hoe we de resort fee van 20$ nog willen voldoen. Cash of card?. Even kijken we elkaar vreemd aan maar goed als je totaal <35Eur betaald voor zo’n hotel is het al snel OK.
Als we Las Vegas verlaten kopen we nog een brood en nog een flesje jus. Weer een gallon ofwel 3,78 Liter. We gaan tenslotte door Death Valley. Met ook een volle tank rijden we naar het park. Wat ons het meest opvalt is de diversiteit. Van hoge bergen tot grote zoutvlakten en van cactussen tot palmbomen. Verder is een bezienswaardigheid natuurlijk de temperatuur. We houden de thermometer goed in de gaten. Helaas halen we de 50 graden Celsius net niet. Bij 49 graden blijft hij net steken. Gelukkig hebben we een foto gemaakt op dit hoogtepunt. Onderweg maken we nog veel foto’s van dit toch verrassende park. Wanneer we in Bishop in Californië aankomen moeten we even zoeken naar ons onderkomen voor vannacht. We slapen namelijk in een hostel genaamd California. Net geen Hotel California. Het blijkt een typisch Amerikaanse stijl woonhuis waar in een aantal kamer wat bedden zijn neergezet. Een vriendelijke jongen die er zelf woont toont ons de kamer. Wel even anders als het bijna 3000 kamers tellende 5 sterren resort van vanochtend. We eten verderop in de straat bij “Jack” een salade en een stukje zal en ’s avonds na het verslag en wat foto’s selecteren moe maar voldaan naar bed.