Dwars door California - Reisverslag uit Twentynine Palms, Verenigde Staten van Alex - WaarBenJij.nu Dwars door California - Reisverslag uit Twentynine Palms, Verenigde Staten van Alex - WaarBenJij.nu

Dwars door California

Blijf op de hoogte en volg Alex

13 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Twentynine Palms

Vandaag hebben we eigenlijk alleen een verplaatsing dag. Om morgenavond in Phoenix te kunnen zijn moeten er vandaag vooral kilometers gemaakt worden. We vertrekken al om half acht en binnen 15 minuten rijden laten we de Pacific achter ons. We moeten dwars door California en dat blijkt de 1e uren een hele mooie route. Na een eerste bergrug komen we in een hele grote valley waar de ene na de andere wijngaard elkaar opvolgt. Zeker 50 km lang links en rechts van de weg druivenstruiken. Daarna zijn het zeker 100 km lang allemaal kleine bomen met witte trossen vruchten. Pas na een tijdje komen we er achter dat het pistache noten zijn. Ook blijken er heel veel amandelen en sinaasappelen verbouwd te worden. In een klein plaatsje op onze route vinden we een winkel die de plaatselijke vruchten en noten verkoopt. 10-tallen verschillende noten en sinaasappelen kun je hier eerst proeven. We raken aan de praat met iemand uit de winkel die zich afvraagt waar al die Nederlanders dit jaar toch vandaan komen. We kopen 2 zakjes almonds (smoked & honey roasted) en de mevrouw is zo aardig om ons nog 3 soorten sinaasappelen er bij te geven.
We rijden verder via de Mojave woestijn waar we honderden afgedankte vliegtuigen zien staan. Dan via Barstow en Calico waar een spookstad te bezichtigen is. Het is een western “lucky luck” stadje wat behoorlijk commercieel is geworden. Van de buitenkant zijn het authentieke gebouwtjes waar vroeger de sheriff woonde of de saloon was, nu zijn het winkeltjes. Het is wel leuk maar toch jammer dat we hier voor zijn omgereden. We rijden verder en na een tijdje plots een SMS met een waarschuwing voor flooding. Door hevige regen zou het mogelijk zijn dat de wegen (met vele dips) wateroverlast hebben. We hebben echter nog geen druppel regel gezien. Wanneer we bijna in 29 Palms zijn, wat de naam is van de stad is waar we overnachten zien we toch plassen. Vlak voor het hotel rijden we door een dip met water en ja hoor nu weten we waarvoor ze waarschuwden. De modder komt voor je gevoel door het dashbord naar binnen. Onze mooie witte auto is spontaan helemaal bruin. Zo kunnen we hem niet meer inleveren.
Bij het hotel aangekomen gaan we eerst zelfs eens afspoelen in het zwembad van het hotel. Het is hier nog steeds 35 graden en het zwembad is heerlijk. Na het douchen, gaan we even verderop bij een Mexicaan eten en gelukkig zien we daar ook een auto wasserette. 50 cent armer en we hebben weer een witte auto. Vandaag zijn we wat vroeger dan andere dagen. Mooi tijd om de verslagen en foto’s bij te werken.

• 13 Augustus 2014 - 22:05

Walter :

Blijft leuk om te lezen. En hoe vaak je ook gaat, steeds is er weer iets nieuws te beleven. We hopen jullie snel weer te zien. Groetjes, AM en Walter.