Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Alex - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Alex - WaarBenJij.nu

Yosemite

Blijf op de hoogte en volg Alex

11 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Vanuit Bishop vertrekken we naar het noorden naar Lee Vining. Hier stonden we 2 jaar geleden ook met de camper op een camping. Na een dik uur zijn we daar, tanken weer en drinken er een kop koffie in een echte koffieshop. Net buiten Lee Vining begint de weg omhoog naar de Tioga pas dit is al in Yosemity NP. Het is zondag en we zijn duidelijk niet de enige die Yosemite bezoeken vandaag. Elk jaar zijn er 3 miljoen bezoeker maar het lijkt wel of ze vandag er allemaal zijn. Het is file rijden voor de ingang van het park en bij iedere start van een wandeling of bezienswaardigheid staan honderden auto geparkeerd. We besluiten om door te rijden naar Yosemity valley waar we de Vernal Fall willen bekijken. Deze waterval is een half uur lopen vanaf het einde van Yosemity valley. Ook hier weer in de rij aansluiten om naar boven te lopen. Zelfs in augustus blijkt er water naar beneden te komen, al is het natuurlijk niet zoveel als in het voorjaar. Toch een mooie aanvulling op wat we op ons vorige bezoek hier hebben gezien. Rond 4 uur vertrekken we weer om naar Tracy te gaan. Dit is in de buurt van Livermore, waar ik morgenvroeg een presentatie ga geven aan een potentiele klant. Onderweg rijden we zeker 50 km door het gebied wat vorig jaar zo getroffen is door bosbranden. Je ziet dat op veel plaatsen de natuur zich al weer hersteld. ’s Avonds na het eten wil ik opnieuw proberen het verslag en foto’s te uploaden maar helaas waarbenjij.nu is alweer uit de lucht. Morgen dan maar weer proberen.